- MBO
Help, hij doet het niet!
Geen paniek, vragen als ‘Hij doet het niet’ of ‘Hoe werkt dat nou?’ zijn heel begrijpelijk als je met software aan de slag bent en het gaat niet zoals je verwacht. De helpfunctie of een handleiding kunnen hierbij soelaas bieden maar vaak vind je daar niet direct het antwoord.
De eerste stap om tot een antwoord te komen is het stellen van een vraag die het probleem helder en herhaalbaar beschrijft. Een boodschappenbriefje voor een supermarkt met daarop brood en boter kan immers nog vele varianten aan brood en boter in het winkelmandje geven. Een briefje met een volkorenbrood en een pakje roomboter beperkt de mogelijkheden voor het winkelmandje. Net als in de winkel geldt voor een softwarevraag hoe concreter hoe beter.
Online serviceportaal: Hulp voor al je vragen
In ieder traject ligt onze focus op een persoonlijke aanpak en heldere communicatie met de klant. Om service en vragen over het gebruik van de software helder te formuleren biedt FirstKlas een serviceportaal. Dit is een online help- en servicedesk waar alle vragen in gesteld kunnen worden. Iedere klant krijgt toegang tot een eigen serviceportaal. Al je aanvragen blijven op een plek inzichtelijk bij elkaar en zijn beschikbaar voor de medewerkers van jouw organisatie die toegang hebben tot het serviceportaal. De aanvragen worden met een ticketing systeem aangemaakt. Hierdoor is iedere aanvraag uniek en blijven alle gegevens en aangeleverde bijlagen bij elkaar.
De tickets worden door de aanvrager in een categorie ingedeeld. Zo kun je ervoor zorgen dat je vraag de aandacht krijgt die het nodig heeft. De aanvragen zijn onderverdeeld in storingen, vragen, wijzigingsverzoeken en een verzoek tot dienstverlening. Bij een aanvraag kun je een prioriteit meegeven zodat bijvoorbeeld een storing als urgent behandeld wordt. Bij storingen is een snelle responstijd vereist. Het verzoek tot het maken van een nieuwe functionaliteit voor de software daarentegen zal een langere doorlooptijd hebben. Het serviceportaal biedt voor alle soorten aanvragen een categorie. In de Service Level Agreement (SLA) overeenkomst van FirstKlas staat aangegeven wat je van FirstKlas mag verwachten binnen iedere categorie.
De online servicedesk is in veel gevallen de snelste weg naar een oplossing. Maar zeker niet voor alle vragen geschikt. Wil je meer weten over het gebruik van de applicatie? Maak dan gebruik van een van de trainingsmogelijkheden.
Help, hoe werkt de applicatie?
Trainingen en uitleg over de applicatie zullen je kennis vergroten en veel vragen over het gebruik en inrichting van de applicatie beantwoorden. Er zijn verschillende niveaus waarop uitleg en instructie gegeven kan worden. Als functioneel beheerder wil je veel weten over de mogelijkheden, instellingen en inrichting van de applicatie. Als gebruiker daarentegen heb je genoeg aan de functionele kennis over het deel van de software dat voor jouw rol van toepassing is. Het FirstKlas trainingsaanbod varieert van gebruikerstrainingen tot aan uitgebreide advisering en ondersteuning bij inrichting en implementatie van de applicatie.
Voor het behandelen van vragen, het geven van uitleg over de applicaties en bepalen van mogelijke oplossingsrichtingen gaan we graag met je in gesprek. Dit kan zowel online maar zeker ook offline bij je op locatie.
Meer informatie?
Meer weten over de service- en trainingsmogelijkheden van FirstKlas? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
Interesse in een gesprek?
Neem contact op met Wilbert van Sijl en maak een afspraak om vrijblijvend kennis te maken en de mogelijkheden te bespreken.
Onze applicaties
- MBO
- MBO
Maatwerk applicaties
Naast generieke SaaS applicaties levert FirstKlas ook maatwerk applicaties voor onderwijsinstellingen. Wij ontwikkelen stabiele, webgebaseerde applicaties die veel mogelijkheden bieden, de wendbaarheid van de klantorganisatie verhogen en eenvoudig zijn in gebruik. Onze oplossingen komen tot stand in samenspraak met de klant door een goede inventarisatie en de inbreng van bewezen technologie.
Bekijk maatwerk applicatiesHeeft u een vraag, interesse in een gesprek of vrijblijvend even kennismaken?
De koffie staat klaar en onze collega’s denken graag met u mee. Bel ons, stuur een e-mail of vul het contactformulier in en we nemen snel contact met u op.